Telia on Liigan uusi mediakumppani kaudesta 2018–19 alkaen

5.5.2017 - AS
Telia on Liigan uusi mediakumppani kaudesta 2018–19 alkaen

Liiga on valinnut Telian mediakumppanikseen kaudesta 2018–19 alkaen. Kuuden vuoden mittainen sopimus kattaa kaikkien Liiga-otteluiden televisioinnin lisäksi laajaa yhteistyötä asiakaskokemuksen kehittämisessä. Kaudella 2017–18 Liigan mediayhteistyökumppanina jatkaa Sanoma.

Perjantaina julkistettu sopimus Liigan ja Telian välillä motivoi molempia osapuolia. Keväällä 2018 alkavassa yhteistyössä nähdään paljon mahdollisuuksia Suomen seuratuimman urheilusarjan kokonaisvaltaiseen kehittämiseen.

– Haluamme edelleen parantaa Liigan asiakaskokemusta. Television katsominen ja median seuraaminen ovat voimakkaassa murroksessa. Lisäksi meillä on useita hankkeita uusien areenoiden rakentamisessa. Teliasta tulee Suomen seuratuimman urheiluviihteen partneri, jolla on näkemystä ja resursseja vahvistaa Liigan televisio- ja ottelutapahtumatuotteen lisäksi myös esimerkiksi mobiilikäyttöä ja datan hyödyntämistä, kertoo Liigan toimitusjohtaja Riku Kallioniemi.

Sopimusta edeltäneissä neuvotteluissa Liiga kävi runsaasti keskusteluja alan toimijoiden kanssa. Liigan neuvonantajana toimi ruotsalainen Commercial Sports Media.

– Koska mediamaailma kehittyy niin nopeasti, emme voi nyt lukita kaikkia yksityiskohtia kuuden vuoden sopimuksen ajaksi. Keskeistä on Liigan ja Telian yhteinen tahtotila tarjota Liigan seuraajille parasta mahdollista palvelua. Telian mahdollisuus kehittää kansainvälisesti katsoen huipputuotetta ja samalla varmistaa Liigan näkyvyys koko Suomessa on meille todella tärkeää, Kallioniemi jatkaa.

Telia on tehnyt isoja satsauksia viime vuosina tv-palveluiden kehittämiseen ja sisältöosaamiseen.

– Olemme todella innostuneita aivan uudenlaisen yhteyden luomisesta kotimaisen urheiluviihteen halutuimpaan ja seuratuimpaan kumppaniin. Liigaa ja Teliaa yhdistää halu tarjota suomalaisille elämyksiä ja mielenkiintoista sisältöä myös uusilla tavoilla. Solmittu yhteistyösopimus Liigan kanssa tukee yhteistä tavoitettamme täydellisesti, hehkuttaa Telian toimitusjohtaja Stein-Erik Vellan.

Telia tarjoaa Liigan kaudesta 2018–19 lähtien tuotteen, jossa kuluttaja maksaa vain siitä sisällöstä mitä haluaa katsoa. Tuotteen voi hankkia omana kuukausipakettinaan ilman muuta sisältöä tai vaikka vain yksittäisenä päivätuotteena silloin, kun oma suosikkijoukkue pelaa.

– Meille on äärimmäisen tärkeää tarjota sisältöä tavoilla, jotka lähtevät kuluttajien tarpeista. Siksi haluamme muuttaa tapoja, miten maksu-tv:tä on totuttu käyttämään Suomessa, kertoo Vellan.

Liigan ja Telian yhteistyö kattaa korkealaatuisen tv-tuotannon, markkinointiyhteistyön, laajan saavutettavuuden sekä uusien yhdessä kehitettävien palveluiden lisäksi myös muun muassa areenoihin tehtäviä investointeja 5G-verkkoon.

– Liigan ja Telian strateginen kumppanuus tulee laajuudessaan olemaan ennen näkemätöntä. Se tulee entisestään parantamaan Liigan ja sen seurojen asemaa Suomen urheilun edelläkävijänä. Olemme kokonaisuuteen erittäin tyytyväisiä ja suunnittelemme tulevaisuutta suurella intohimolla, kertoo Liigan puheenjohtaja Heikki Hiltunen.